:

Hvordan laver man en Google Docs?

Table of Contents:

  1. Hvordan laver man en Google Docs?
  2. Hvad er Google Docs?
  3. Hvordan får man adgang til Google Drev?
  4. Hvordan gemmer jeg et dokument i Google Docs?
  5. Hvordan deler man på Google Docs?
  6. Er Google Docs gratis?
  7. Hvad bruger man Google Drev til?
  8. Hvordan ser man hvem der har skrevet i docs?
  9. Hvordan åbner man Google Docs?
  10. Hvordan opretter jeg et dokument?
  11. Hvad koster Google Docs?
  12. Hvordan kan man se hvem der har skrevet hvad på Docs?
  13. Hvordan finder jeg mit drev?
  14. Hvordan synkroniserer man med Google Drev?
  15. Hvordan gemmer man et Docs som PDF?

Hvordan laver man en Google Docs?

Sådan opretter du et nyt dokument:
  1. Åbn startskærmen for Docs ved at gå til docs.google.com på din computer.
  2. Klik på Tom øverst til venstre under "Opret et nyt dokument".

Hvad er Google Docs?

Google Docs er en gratis webbaseret kontorpakke, der indeholder tekstbehandling, regneark og præsentationer. Google Docs udgives af Google og tillader brugere at oprette og redigere dokumenter online.

Hvordan får man adgang til Google Drev?

Ligesom med filer kan du vælge kun at dele med bestemte brugere.
  1. Gå til drive.google.com på din computer.
  2. Klik på den mappe, du vil dele.
  3. Klik på Del .
  4. Under "Personer" skal du angive den mailadresse eller Google-gruppe, du vil dele med.
  5. Klik på den nedadvendte pil. ...
  6. Klik på Send.

Hvordan gemmer jeg et dokument i Google Docs?

Download en kopi af en fil
  1. Åbn startskærmen for Google Docs, Sheets, Slides eller Analyse på din computer.
  2. Åbn et dokument, et regneark eller en præsentation.
  3. Øverst skal du klikke på Filer. Download.
  4. Vælg en filtype. Filen downloades på din computer.

Hvordan deler man på Google Docs?

Del en enkelt fil
  1. Gå til Google Drive, Docs, Sheets eller Slides på en computer.
  2. Klik på den fil, du vil dele.
  3. Klik på Del eller Del .

Er Google Docs gratis?

Google Docs ligger inde på Google Drev, og du får adgang til det via. en google konto som er gratis at oprette, og her vil du få adgang til tusindvis af skrifttyper, tilføje link, billeder, tegninger og tabeller, helt gratis.

Hvad bruger man Google Drev til?

Google drive er stedet, hvor alle dine dokumenter, regneark, billeder, PDF´er osv. bliver gemt. De bliver gemt i skyen, så du altid kan få adgang til dem, så længe du har adgang til en computer og internet.

Hvordan ser man hvem der har skrevet i docs?

Åbn et dokument, et regneark eller en præsentation på din computer.
  1. Øverst skal du klikke på Fil Versionshistorik. Se versionshistorik.
  2. Vælg den nyeste version. Du kan se, hvem der har opdateret filen, og hvad vedkommende har ændret.

Hvordan åbner man Google Docs?

Se en fil
  1. Gå til drive.google.com.
  2. Log ind på din Google-konto med dit brugernavn og din adgangskode. ...
  3. Dobbeltklik på en fil.
  4. Når du åbner Google-dokumenter, -regneark, -formularer, -tegninger eller Slides-præsentationer, åbnes de i den tilsvarende app.

Hvordan opretter jeg et dokument?

Oprette et dokument
  1. Åbn Word. Hvis Word allerede er åbent, skal du vælge Filer > Ny.
  2. I feltet Søg efter onlineskabeloner kan du skrive et søgeord, som f. eks. ...
  3. Klik på en skabelon for at få vist et eksempel. Du kan bruge pilene i siden af eksemplet til at se flere skabeloner.
  4. Vælg Opret.

Hvad koster Google Docs?

Med Google Docs kan du skrive, redigere og samarbejde overalt – helt gratis.

Hvordan kan man se hvem der har skrevet hvad på Docs?

Åbn et dokument, et regneark eller en præsentation på din computer.
  1. Øverst skal du klikke på Fil Versionshistorik. Se versionshistorik.
  2. Vælg den nyeste version. Du kan se, hvem der har opdateret filen, og hvad vedkommende har ændret.

Hvordan finder jeg mit drev?

Trin 1: Gå til drive.google.com Gå til drive.google.com på din computer. Her kan du se "Mit drev", som indeholder: Filer og mapper, du uploader eller synkroniserer. Filer fra Google Docs, Sheets, Slides og Analyse, som du opretter.

Hvordan synkroniserer man med Google Drev?

Som standard synkroniserer computeren alle de mapper du har oprettet i Google Drev, men du kan selv fravælge de mapper, der ikke skal gemmes på computeren. I proceslinjen skal du finde ikonet Backup og synkronisering via Google. Højreklik på ikonet og vælg Indstillinger -> Præferencer.

Hvordan gemmer man et Docs som PDF?

Lav et Google Docs-dokument til en PDF og gem det på drev
  1. Åbn dokumentet i Google Docs.
  2. Gå op i filer.
  3. Vælg “Download som”
  4. Vælg PDF.
  5. I meddelelsen “Download gennemført” vælger du “Vis mappe”
  6. Marker den eller de filer, der skal flyttes til drev.
  7. Højreklik og vælg “klip”
  8. Find Google Drev i venstremenuen.