Hvordan laver man valgmuligheder i Excel?
Table of Contents:
- Hvordan laver man valgmuligheder i Excel?
- Hvordan skifter man mellem faner i Excel?
- Hvordan markere man en hel række i Excel?
- Hvad hedder VLOOKUP på dansk?
- Hvordan bladre man mellem celler i markerede områder?
- Hvordan markere man celler i Excel?
- Hvad er Xlookup?
- Hvordan laver man en VLOOKUP?
- Kan du bladre mellem celler i markerede områder Excel?
Hvordan laver man valgmuligheder i Excel?
Opret en rulleliste i Excel- Markér de celler, hvor listen skal vises.
- Klik på Data på båndet, og klik derefter på Datavalidering.
- Klik på Liste under Tillad under fanen Indstillinger.
- Klik i Kilde, og skriv den tekst eller de tal (adskilt med semikolon), der skal vises på listen.
- Klik på OK for at lukke dialogboksen.
Hvordan skifter man mellem faner i Excel?
Alt eller F10. Brug hurtigtasterne eller piletasterne til at gå til en anden
fane.
Hvordan markere man en hel række i Excel?
Shift + mellemrumstast = Markér en
hel række i et regneark.
Hvad hedder VLOOKUP på dansk?
LOPSLAG, også kaldet
VLOOKUP, er en af Excels mest kendte opslagsfunktioner.
Hvordan bladre man mellem celler i markerede områder?
Ctrl + Shift + Piltast Denne genvejstast fungerer lidt ligesom den første,
men nu
markerer du
cellerne i
området. Dvs., at hvis du har en kolonne med 200.000 rækker nedad og du stiller dig i den øverste
celle og trykker Ctrl + Shift + ↓, så
markerer du alle de 200.000
celler hele vejen ned til den sidste
celle.
Hvordan markere man celler i Excel?
Markere alle celler i et regneark- Klik på knappen Marker alt.
- Tryk på Ctrl+A. Bemærk Hvis regnearket indeholder data, og den aktive celle er over eller til højre for dataene, markeres det aktuelle område, når du trykker på Ctrl+A. Hvis du trykker på Ctrl+A igen, markeres hele regnearket.
Hvad er Xlookup?
XLOOKUP giver dig mulighed for at søge på et specifikt søgeord i én kolonne og få et resultat fra den samme række i en anden kolonne, uanset hvilken side resultatkolonnen er på.
Hvordan laver man en VLOOKUP?
LOPSLAG funktionen findes under kategorien Lookup & Reference, og bruges til at slå en værdi op i en liste og derefter returnere en anden værdi, f. eks. som når du slår op i en telefonbog, hvor du slår navnet op og ønsker at returnere telefonnummeret.
Kan du bladre mellem celler i markerede områder Excel?
Ctrl + Shift + Piltast Denne genvejstast fungerer lidt ligesom den første, men nu
markerer du
cellerne i
området. Dvs., at hvis du har en kolonne med 200.000 rækker nedad og du stiller dig i den øverste
celle og trykker Ctrl + Shift + ↓, så
markerer du alle de 200.000
celler hele vejen ned til den sidste
celle.