:

Hvordan laver man valgmuligheder i Excel?

Table of Contents:

  1. Hvordan laver man valgmuligheder i Excel?
  2. Hvordan skifter man mellem faner i Excel?
  3. Hvordan markere man en hel række i Excel?
  4. Hvad hedder VLOOKUP på dansk?
  5. Hvordan bladre man mellem celler i markerede områder?
  6. Hvordan markere man celler i Excel?
  7. Hvad er Xlookup?
  8. Hvordan laver man en VLOOKUP?
  9. Kan du bladre mellem celler i markerede områder Excel?

Hvordan laver man valgmuligheder i Excel?

Opret en rulleliste i Excel
  1. Markér de celler, hvor listen skal vises.
  2. Klik på Data på båndet, og klik derefter på Datavalidering.
  3. Klik på Liste under Tillad under fanen Indstillinger.
  4. Klik i Kilde, og skriv den tekst eller de tal (adskilt med semikolon), der skal vises på listen.
  5. Klik på OK for at lukke dialogboksen.

Hvordan skifter man mellem faner i Excel?

Alt eller F10. Brug hurtigtasterne eller piletasterne til at gå til en anden fane.

Hvordan markere man en hel række i Excel?

Shift + mellemrumstast = Markér en hel række i et regneark.

Hvad hedder VLOOKUP på dansk?

LOPSLAG, også kaldet VLOOKUP, er en af Excels mest kendte opslagsfunktioner.

Hvordan bladre man mellem celler i markerede områder?

Ctrl + Shift + Piltast Denne genvejstast fungerer lidt ligesom den første, men nu markerer du cellerne i området. Dvs., at hvis du har en kolonne med 200.000 rækker nedad og du stiller dig i den øverste celle og trykker Ctrl + Shift + ↓, så markerer du alle de 200.000 celler hele vejen ned til den sidste celle.

Hvordan markere man celler i Excel?

Markere alle celler i et regneark
  1. Klik på knappen Marker alt.
  2. Tryk på Ctrl+A. Bemærk Hvis regnearket indeholder data, og den aktive celle er over eller til højre for dataene, markeres det aktuelle område, når du trykker på Ctrl+A. Hvis du trykker på Ctrl+A igen, markeres hele regnearket.

Hvad er Xlookup?

XLOOKUP giver dig mulighed for at søge på et specifikt søgeord i én kolonne og få et resultat fra den samme række i en anden kolonne, uanset hvilken side resultatkolonnen er på.

Hvordan laver man en VLOOKUP?

LOPSLAG funktionen findes under kategorien Lookup & Reference, og bruges til at slå en værdi op i en liste og derefter returnere en anden værdi, f. eks. som når du slår op i en telefonbog, hvor du slår navnet op og ønsker at returnere telefonnummeret.

Kan du bladre mellem celler i markerede områder Excel?

Ctrl + Shift + Piltast Denne genvejstast fungerer lidt ligesom den første, men nu markerer du cellerne i området. Dvs., at hvis du har en kolonne med 200.000 rækker nedad og du stiller dig i den øverste celle og trykker Ctrl + Shift + ↓, så markerer du alle de 200.000 celler hele vejen ned til den sidste celle.