:

Hvordan søger man i et excel ark?

Table of Contents:

  1. Hvordan søger man i et excel ark?
  2. Hvordan tæller man rækker i Excel?
  3. Kan du slå Autofilter til og fra i en tabel?
  4. Hvordan indsætter man en række i Excel?
  5. Hvordan laver man et søgefelt i Excel?

Hvordan søger man i et excel ark?

Søge efter tekst eller tal fra søgelinjen
  1. Klik på en celle for at søge i hele arket, eller markér et bestemt celleområde, der skal søges i.
  2. Tryk +F, eller klik på ikonet for at udvide søgelinjen, og klik derefter på ...
  3. Tryk på Enter.

Hvordan tæller man rækker i Excel?

Hvis du har brug for en hurtig måde at tælle rækker, der indeholder data, skal du markere alle cellerne i den første kolonne med disse data (det er muligvis ikke kolonne A). Du skal bare klikke på kolonneoverskriften. Statuslinjen i nederste højre hjørne af vinduet Excel viser rækkeoptællingen.

Kan du slå Autofilter til og fra i en tabel?

Filtrere for de øverste eller nederste værdisæt
  1. Klik på en celle i det område eller den tabel, du vil filtrere.
  2. Klik på Filter under fanen Data.
  3. Klik på pilen. den kolonne, der indeholder det indhold, du vil filtrere.
  4. Under Filter skal du klikke på Vælg én og angive dine filterkriterier.

Hvordan indsætter man en række i Excel?

Indsæt flere rækker i et Excel-regneark
  1. Hvis du vil indsætte flere rækker, skal du markere rækkerne over det sted, hvor du vil indsætte rækker.
  2. Markér det samme antal rækker, som du vil indsætte. Hvis du f. eks. ...
  3. Højreklik på de markerede celler, og klik derefter på Indsæt. De nye, tomme rækker vises i regnearket.

Hvordan laver man et søgefelt i Excel?

Du kan gøre som følger for at oprette dit eget søgefelt ved hjælp af funktionen Betinget formatering i Excel. 1. Vælg området med de data, du skal søge i søgefeltet, og klik derefter på Betinget formatering > Ny regel under Hjem fanen.