Hvordan søger man i et excel ark?
Table of Contents:
- Hvordan søger man i et excel ark?
- Hvordan tæller man rækker i Excel?
- Kan du slå Autofilter til og fra i en tabel?
- Hvordan indsætter man en række i Excel?
- Hvordan laver man et søgefelt i Excel?
Hvordan søger man i et excel ark?
Søge efter tekst eller tal fra søgelinjen- Klik på en celle for at søge i hele arket, eller markér et bestemt celleområde, der skal søges i.
- Tryk +F, eller klik på ikonet for at udvide søgelinjen, og klik derefter på ...
- Tryk på Enter.
Hvordan tæller man rækker i Excel?
Hvis du har brug for en hurtig måde at
tælle rækker, der indeholder data, skal du markere alle cellerne i den første kolonne med disse data (det er muligvis ikke kolonne A). Du skal bare klikke på kolonneoverskriften. Statuslinjen i nederste højre hjørne af vinduet
Excel viser rækkeoptællingen.
Kan du slå Autofilter til og fra i en tabel?
Filtrere for de øverste eller nederste værdisæt- Klik på en celle i det område eller den tabel, du vil filtrere.
- Klik på Filter under fanen Data.
- Klik på pilen. den kolonne, der indeholder det indhold, du vil filtrere.
- Under Filter skal du klikke på Vælg én og angive dine filterkriterier.
Hvordan indsætter man en række i Excel?
Indsæt flere rækker i et Excel-regneark- Hvis du vil indsætte flere rækker, skal du markere rækkerne over det sted, hvor du vil indsætte rækker.
- Markér det samme antal rækker, som du vil indsætte. Hvis du f. eks. ...
- Højreklik på de markerede celler, og klik derefter på Indsæt. De nye, tomme rækker vises i regnearket.
Hvordan laver man et søgefelt i Excel?
Du kan gøre som følger for at oprette dit eget
søgefelt ved hjælp af funktionen Betinget formatering i
Excel. 1. Vælg området med de data, du skal søge i
søgefeltet, og klik derefter på Betinget formatering > Ny regel under Hjem fanen.