:

Hvordan laver man bilag I Docs?

Table of Contents:

  1. Hvordan laver man bilag I Docs?
  2. Kan man lave fodnoter i Docs?
  3. Hvordan laver man Referencer i Word?
  4. Hvordan laver man en bibliografi i Word?
  5. Hvornår skal der laves en fodnote?
  6. Hvordan sætter man kilder ind i Word?
  7. Hvordan laver man en kilde liste?
  8. Hvordan laver jeg kildehenvisning?
  9. Hvor skal man sætte fodnoter?
  10. Hvordan laver man en fodnote?
  11. Hvordan ser en korrekt fodnote ud?

Hvordan laver man bilag I Docs?

Tilføj en kildehenvisning og relaterede oplysninger Klik på + Tilføj kildehenvisning under din valgte stilart i sidebjælken for henvisninger. Vælg din kildetype. Vælg, hvordan du tilgår din kilde. Du kan bruge en webadresse til at søge efter websites eller netaviser eller bruge et ISBN-nummer til at søge efter bøger.

Kan man lave fodnoter i Docs?

Du skal stå det sted i teksten, hvor fodnoten skal indsættes. Du vælger “Footnote” i menuen “Insert”. Når din cursor står nede i noten, vælger du den relevante kilde og trykker “Cite”. Så indsættes henvisningen nede i fodnoten.

Hvordan laver man Referencer i Word?

Gå til Referencer > Indsæt citat, og vælg den kilde, du citerer. Hvis du vil tilføje detaljer, f. eks. sidetal, hvis du citerer en bog, skal du markere Citatindstillinger og derefter Rediger citat.

Hvordan laver man en bibliografi i Word?

På fanen Referencer skal du klikke på Indsæt citat. I dialogboksen Opret kilde ud for Kildetype på, Vælg typen kilde, du vil bruge (for eksempel, et adressekartotek afsnit eller et websted). Angiv oplysningerne for kilden, og klik på OK. Kilden tilføjes som et citat det valgte sted i dokumentet.

Hvornår skal der laves en fodnote?

Fodnoter bruges, når man skriver en opgave eller en bog, hvor man benytter viden fra andre kilder til at bygge videre på. Kilderne kan være alt fra bøger og artikler til interviews og andre typer af kilder.

Hvordan sætter man kilder ind i Word?

Når du skal henvise til kilderne i din opgave, så stiller du bare din cursor der, hvor du vil have en henvisning. Så går du op i menuen “Referencer”, klikker på “Indsæt citat” og vælger din kilde. Word vil nu sætte en kildehenvisning ind i din tekst.

Hvordan laver man en kilde liste?

En kildeliste skal give et præcist overblik over, hvor du har fået dine informationer fra....Disse oplysninger tages med hvis det er muligt:
  1. Tekstforfatter (hvis det er muligt)
  2. Sidens eller tekstens overskrift (hvis det er muligt)
  3. Websidens navn.
  4. Besøgt dato (Datoen du besøgte siden)
  5. URL-adresse (link)
9. maj 2018

Hvordan laver jeg kildehenvisning?

Kildehenvisninger kan eksempelvis laves således:
  1. Man kan henvise til kilden i en parentes sådan her: (Andersen, 2014: 32). ...
  2. Man kan også angive kilden i en fodnote, så læseren ser et tal i teksten, eksempelvis: (1) der henviser til en note nederst på siden.

Hvor skal man sætte fodnoter?

Fodnotehenvisninger Man opretter en fodnote ved at sætte sin cursor der, hvor henvisningen skal oprettes. Herefter klikker man på ”referencer” → ” indsæt fodnote. Fodnoten optræder således nederst på siden1. Parenteshenvisninger Man indsætter parentesnoten efter sidste anførselstegn.

Hvordan laver man en fodnote?

Indsæt fodnoter og slutnoter
  1. Klik på det sted, hvor du vil referere til fodnoten eller slutnoten.
  2. Klik på fanen Referencer, og vælg derefter Indsæt fodnote eller Indsæt slutnote.
  3. Angiv det, du ønsker, i fodnoten eller slutnoten.

Hvordan ser en korrekt fodnote ud?

Første gang man angiver en kilde i en fodnote, anfører man alle informationer, dvs. forfatter, titel, forlag, årstal og sidetal. Fx: Hemingway, Ernest, The Old Man and the Sea, Penguin Classics, 1998, side 22. Efterfølgende kan man nøjes med forfatterens efternavn, årstal og sidetal, fx: Hemingway, 1998, side 44f.