Er en ansøgning fortrolig?
Table of Contents:
- Er en ansøgning fortrolig?
- Hvad skriver man i mailen når man sender en uopfordret ansøgning?
- Hvordan sender man en uopfordret ansøgning?
- Er en jobsamtale fortrolig?
- Kan man bruge kollega som reference?
- Hvornår bliver referencer kontaktet?
- Hvordan skriver man en mail til ansøgning?
- Hvordan siger man at man har fået nyt job?
- Hvem modtager uopfordret ansøgning?
Er en ansøgning fortrolig?
”De fleste skriver i bunden af deres
ansøgning, at de forventer
fortrolighed. Det fungerer fint. Man kan også gøre opmærksom på det, når man ringer for at høre mere om jobbet – noget, som man i øvrigt altid bør gøre, før man sender en
ansøgning,” siger Ricki Nielsen.
Hvad skriver man i mailen når man sender en uopfordret ansøgning?
Beskriv præcis i din
ansøgning,
hvad du kan, hvilken opgave du kan løse og hvilken stilling du søger. Jo mere præcis du er, desto nemmere kan virksomheden se, at de har brug for netop en med dine kompetencer. Husk altid at fokusere på,
hvad du kan gøre for virksomheden, og ikke
hvad virksomheden kan gøre for dig.
Hvordan sender man en uopfordret ansøgning?
Vær konkret og målrettet i din ansøgning. Skriv den gode
uopfordrede ansøgning, som om den faktisk var opfordret. Det handler om at sige meget konkret, hvad du kan bidrage med i den virksomhed, du
søger ind i. Når du
søger uopfordret, beder du om, at modtageren giver dig lidt af sin tid.
Er en jobsamtale fortrolig?
Selv om du tror, at din samtale med en mulig ny arbejdsgiver er
fortrolig, må han gerne fortælle din nuværende chef, at du har været til
jobsamtale i en anden virksomhed.
Kan man bruge kollega som reference?
Du
kan pege på tidligere ledere og
kolleger. Du bestemmer selv referencerne og skal selv give samtykke til, at en arbejdsgiver må indhente referencer.
Hvornår bliver referencer kontaktet?
De fleste vil angive en
reference i deres CV/ansøgning eller medbringe navnene på 2-3
referencer til første jobsamtale.
Referencer trækkes typisk efter anden jobsamtale eller evt. første jobsamtale, hvis samtalen er gået godt.
Hvordan skriver man en mail til ansøgning?
Skriv en venlig e-
mail - brug eventuelt teksten fra din
ansøgning. Sandsynligheden for at den rent faktisk vil blive læst, er stor. Det er en gylden mulighed! Lad derimod være med eksempelvis bare at vedhæfte din
ansøgning som et word-dokument, og lade teksten i mailen være mere eller mindre tom.
Hvordan siger man at man har fået nyt job?
Du skriver en skriftlig opsigelse, som du personligt giver din chef. Det skal være kort og konkret; dato, navn, information om at du
siger din stilling op, din sidste arbejdsdag og felter til underskrifter fra både dig selv og din chef - for god ordens skyld.
Hvem modtager uopfordret ansøgning?
Derfor er det en god ide at skrive i
ansøgningen, at virksomheden gerne må gemme den, så længe den vil. Og husk:
Uopfordrede ansøgninger skal stadig være motiverede og gennemresearchede. Nøjagtigt som en rigtig
ansøgning. Brug din professionelle personlighed, som du kan læse meget mere om i Hit med jobbet.